صعود تیم ملی به جام جهانی **

صعود غرور آفرین تیم ملی فوتبال کشورمان به رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2006 آلمان، بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های خبری جهان داشت.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ایران با شکست دادن بحرین، به عنوان اولین تیم گروه خود و به عنوان دومین تیم پس از ژاپن، به رقابتهای جام جهانی 2006 آلمان راه یافت.

ایران با کسب 13 امتیاز بعد از ژاپن که 12 امتیاز کسب کرده بود، جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.
این خبرگزاری در گزارشش با عنوان "انفجار شادی هم‌زمان با صعود ایران به جام جهانی" اعلام کرد: درپی این پیروزی مردم تهران به خیابان‌ها آمده و با به صدا درآوردن بوغ خودروهایشان به شادی پرداختند.
خبرگزاری رویتر نیز با اشاره به پیروزی یک بر صفر ایران در مقابل بحرین و کسب جواز حضور در رقابتهای جام جهانی 2006، از ایران به عنوان دومین تیم صعود کننده به این رقابتها یاد کرد.

این خبرگزاری گزارش داد: ایران پس از ژاپن به عنوان دومین تیم به رقابتهای جام جهانی 6 - 2 راه یافت.
این در حالیست که ایران برای صعود به این رقابتهای تنها به یک امتیاز احتیاج داشت. محمد نصرتی مدافع تیم فوتبال ایران در دومین دقیقه از نیمه‌ی دوم بازی با ضربه‌ی سر خود، ضربه‌ی روانی به بحرین وارد آورده و یک بر صفر ایران را پیش انداخت. مهدی مهدوی‌کیا هافبک راست تیم فوتبال هامبورگ آلمان، دو بار تا آستانه‌ی گشودن دروازه‌ی ‌تیم بحرین پیش رفت.
در همین حال، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به پیروزی یک بر صفر ایران مقابل بحرین آورده است: ضربه‌ی سر محمد نصرتی، مدافع تیم ملی ایران در اوایل نیمه‌ی دوم بازی، پیروزی را برای تیم ملی ایران به ارمغان آورد. ایران با کسب 13 امتیاز و یک امتیاز بیشتر از ژاپن، به عنوان تیم اول گرو‌ه خود به رقابتهای جام جهانی 2006 آلمان راه یافت.
به گزارش این سایت، پیروزی ایران در مقابل بحرین که با حضور محمد خاتمی، رییس جمهور ایران همراه بود، جواز سومین حضور ایران در رقابتهای جام جهانی را برای این تیم به ارمغان آورد. محمد نصرتی گل پیروزی ایران را در اوایل نیمه دوم به ثمر رساند. تیم ملی ایران در اکثر دقایق بازی حاکم میدان بود. در میان بازیکنان ایران، علی کریمی، فریدون زندی و حسین کعبی از جمله بازیکنان فعال و خلاق در زمین بودند. این در حالیست که تیم ایران در نیمه اول بازی هشت ضربه‌ی کرنر را به سوی دروازه‌ی بحرین روانه کرد که در دقایق ابتدایی نیمه‌ی اول ضربه‌ی سر محمد نصرتی به تیر دروازه‌ی بحرین اصابت کرد.
بر اساس این گزارش، هزاران تماشاگر ایرانی، به محض شنیدن سوت پایان بازی به شادمانی پرداختند. آسمان تهران نیز به دنبال پیروزی ایران چه در داخل و چه در خارج از استادیوم یک صد هزار نفری آزادی نور افشانی شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که ایران با پیروزی یک بر صفر خود مقابل بحرین، به عنوان دومین تیم جهان به جام جهانی راه یافت.
پایگاه ایرلند آنلاین نیز با گزارش صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی گزارش داد: ایران جایگاهی را در جام جهانی آلمان برای خود رزرو کرد.
روزنامه‌ی اسکاتسمن - چاپ استرالیا - نیز با تیتر "ایران جایش را در جام جهانی محکم کرد" نوشت: این پیروزی برای ایران که در دوره‌ی قبلی جام جهانی، با شکست 1 -3 در مقابل تیم بحرین نتوانست به این رقابت‌ها راه پیدا کند، انتقامی شیرین بود.






نظرات 2 + ارسال نظر
ممدم ممد اهوازی یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:00 ق.ظ http://mamadahvazi.blogsky.com/

سلام برادر جان گل

مبارکه به امید موفقیت ایران

ایران ایران ایران ایران ایران ایران ایران

پرسپولیسته Pers Polis

شکوفه پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:11 ق.ظ http://haramedelam.blogsky.com

سلام ... منم این پیروزیبه همه دوستداران فوتبال و همه ایرانیان عزیز تبریک می گویم به امید پیروزیهای بیشتر ..... در پناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد